PvdA Oosterhout

PvdA stelt zich voor

Trots stellen wij een aantal van onze kandidaten van de PvdA Oosterhout aan u voor.

Wij zijn erin geslaagd om een lijst samen te stellen met een mooie diversiteit van kandidaten, man, vouw, jong, oud. Ervaren raadsleden en interessante nieuwkomers die zich de komende 4 jaar gaan inzetten voor de inwoners van Oosterhout. Het is een team geworden dat elkaar aanvult en versterkt. Samen met de inwoners van onze gemeente willen we onze toekomst vormgeven. Uiteraard op een sociaal-rechtvaardige manier.

Anton van Opzeeland is fractievoorzitter sinds 2013 en heeft zich hard gemaakt voor échte burgerparticipatie, voldoende middelen voor het sociaal domein, goede schulphulpverlening, werkgelegenheid, goed onderwijs en duurzaamheid. Anton werkt bij Rijkswaterstaat en was MR lid van de Meander en bestuurslid van Oosterhout in Beweging.

Yvette van Dijk –Ligtvoet heeft aan haar NHTV-opleiding, waarin marketing centraal stond, overgehouden ‘de klant’ centraal te stellen; om de klant heen te denken. zij is ook bestuurlijk actief geweest bij de scouting en is nu voorzitter van het kerkkoor van de basiliek. Ze heeft een scherpe klantgerichte kijk door haar vele contacten in Oosterheide weet ze wat er leeft bij jonge gezinnen.

Niels Vermeer werkt bij het Ministerie van Financiën in Den Haag en woont sinds kort met zijn gezin in Dorst. Sinds 2012 is hij actief binnen de partij, waaronder de laatste jaren als lid van het gewestbestuur in Brabant en daarvoor in het afdelingsbestuur van Breda. Hij vindt dat voorzieningen op orde moeten zijn zodat mensen zich kunnen ontplooien.

Ad Hessels is als democraat in hart en nieren al lang verbonden aan de PvdA Oosterhout en een oude rot in de Oosterhoutse politiek. Vanaf de jaren tachtig heeft hij als raadslid of als steunfractielid in de gemeenteraad meegedraaid. Bevorderen van sociale samenhang is voor hem de belangrijkste opgave op dit moment. Solidariteit, het geluk van de burgers bevorderen, daar gaat het in de gemeente om.

Anita van Helmond werkt al ruim 35 jaar als verpleegkundige en hierin ervaart ze hoe belangrijk het is om de juiste keuzes rondom de zorg voor een patiënt te maken en wil zich hiervoor in gaan zetten. De PvdA heeft al mooie resultaten bereikt rondom de komst van een wijkzuster in Den Hout. De komende 4 jaar wil ze zich in gaan zetten om deze taken te behouden en te zorgen dat er voor inwoners van Oosterhout die zorg nodig hebben deze ook beschikbaar is.

Wij  hopen u binnenkort persoonlijk te mogen ontmoeten!